Khamis, 23 Januari 2020

GURU BARU 1998-CIKGU ROSMAWI HASSAN


OLEH-AHMAD BIN YAAKOB
Imej mungkin mengandungi: Mawi Hasan dan Mohd Khazami Mokhtar, orang berdiri dan luaran
Cikgu Rosmawi mula melapor diri di SMK Jengka 2 pada bulan Ogos 1998. Pada minggu pertama belum ada jadual mengajar, jadi setiap hari menbawa Soalan JUJ Sejarah saya untuk diberikan kepada pelajar Kelas Suhaizal, 5D. Setelah pelajar membuat latihan saya memeriksa kertas tersebut.[1] Ketika itulah persahabatan saya dengan Cikgu Rosmawi bermula.

      Ketika itu saya kerap menghantar cikgu Rosmawi ke Jengka 6 apabila balik sekolah. Kebetulan saya tinggal di rumah Felda Jengka 4. Jalan balik sehala, jadi bukan menjadi masalah untuk menolong sahabat ketika tu. Tahun 2018 apabila saya jatuh sakit di sekolah selepas mengajar, Cikgu Rosmawi dan Cikgu Khairi menghantar bali ke rumah. Tterima kasih kerana masih sudi menolong saya.[2] Terima kasih kerana membantu saya menulis Sejarah Felda Jengka 6 dan Sejarah SMK Jengka 2 1973-1998. (25 Tahun SMK Jengka 2).


[1]Catatan Dairi 1998.
[2] Catatan Dairi 2018.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan